Kurumsal

Trafikte Belirsizliğe Çözüm

Sompo Japan Sigorta Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç trafikteki belirsizliğin bedeni hasarlardan kaynaklanması sebebiyle çözümün de bu alanda olması gerektiğinin inandığını belirtti.
sharebutton

Sompo Japan Sigorta Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Genel Müdür Yardımcısı Şenol, trafik sigortalarında sektörün yaşadığı kâr problemi hakkında görüşlerini bildirdi. Bu konudaki temel sıkıntının bedeni hasarlarda yaşanan belirsizlikten kaynaklandığının altını çizen Ortaç, maddi hasarlarda önemli bir sorun olduğunu düşünmediğini belirtti. Şenol Ortaç, direkt tazmin sisteminin sadece maddi hasarların ödenmesini konu aldığını, bu nedenle olası bir direkt tazmin sistemine geçişin trafikte yaşanan belirsizliğe çözüm olmayacağını söyledi. Belirsizliğin bedeni hasarlardan kaynaklanması sebebiyle çözümün de bu alanda olması gerektiğine inanan Ortaç, benzer problemlerin dünyanın birçok ülkesinde daha önce yaşandığını kaydetti. Şenol Ortaç, trafik ürününün özellikle Avrupa pazarında yüksek teminat limitleri ile satıldığını belirtti ve ortalama primlerin epey yüksek olduğunu ekledi. Ortaç, Türkiye gibi kişi başı 10 bin dolar milli gelire sahip bir ülke için, ürünün satın alınabilirliği de düşünüldüğünde yakın zamanda benzer bir uygulamanın gerçekleşmesinin zor gözüktüğünü söyledi. Ortaç sözlerine şu şekilde devam etti: "Avrupa dışı pazarlarda farklı uygulamalar da mevcut. Brezilya pazarında bedeni hasar teminatının zorunlu olduğu bir poliçe mevcut. Düşük bir limite sahip olan bu poliçede kişiler talep etmesi halinde sadece bedeni hasarlar veya maddi hasarlar için daha yüksek bedelli bir ürünü ihtiyari olarak satın alabiliyorlar. Biz de sektör olarak belki benzer uygulamalara gidebiliriz diye düşünüyorum."

DOĞRU FİYATLANDIRMA STRATEJİSİ
Sompo Japan Sigorta'nın kurulduğundan beri sürekli kar etmeyi başaran bir şirket olduğunu belirten Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, özellikle bireysel ürünlerde ürün içeriği, hizmet anlayışı ve doğru fiyat politikaları sayesinde hem müşterisini hem de acentelerini memnun etmeyi becerebilen bir yönetim anlayışı olduğunun altını çizdi. "Uzun yıllardan beri sürdürülen bu memnuniyet doğal olarak şirketin büyümesini de tetikliyor. Ayrıca çok başarılı bir satış ekibimiz var. Acentelerimiz ile ilişkilerimiz, satış kampanyalarımız, tanıtım faaliyetlerimiz büyümemize destek oluyor. Biz büyüme ve karlılığı eş zamanlı gerçekleştirebilen ender şirketlerden biriyiz" diyen Ortaç, 2014 yılının hem üretim açısından, hem de karlılık açısından hedefleri doğrultusunda ilerlediğini söyledi. Özellikle oto sigortalarında devam eden 'Kasko ve trafik sigortası yaptırmadan bizden mutlaka teklif alın, sonra pişman olmayın' kampanyalarının başarısının muazzam olduğunu ekledi.