Kurumsal

Sompo Japan Teknolojiye Yatırımda Hız Kesmiyor

Sompo Japan Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Kemal Beceren, Sompo Japan Sigorta olarak hız kesmeden teknoloji alanına sürekli yatırım yaptıklarını söyledi. Beceren, Sompo Japan Sigorta’nın mobil platformlardaki varlığını artıracak işlevsel uygulamaları hayata geçireceklerini de belirtti.
sharebutton

Sompo Japan Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Kemal Beceren, teknoloji ve teknolojinin sigortacılıktaki kullanımı konusunda değerlendirmelerde bulundu. Artık yeni bir dönemin başladığını aktaran Beceren, kişilerin kullandığı veya bağımsız çalışan tüm cihazların (giyilebilir teknolojiler, saatler, binalar, yollar, kargo paketleri, ev elektronikleri, alarm cihazları ve arabalar gibi) birbirlerine veya internete bağlanmasının gündemimize girdiğine dikkat çekti.

Bu sayede tüm bu nesnelerin izlenebilir ve yönetilebilir olacağını söyleyen Beceren, “Nesnelerin sağladığı bu verilerin etkin bir şekilde analiz edilmesi sayesinde proaktif aksiyonlar alınabilecek, nesnelerin kullanım verimliliği ve etkinliği artacak, problemler henüz oluşmadan fark edilip önlenecek ve gelecek tahmin edilip iyileştirilebilecek” dedi.

 

‘GERÇEK ZAMANLI VERİLERLE RİSK DEĞERLENDİRME MÜMKÜN’

“Nesnelerin interneti” denilen bu alanın önümüzdeki 5-10 yıl içinde sigorta sektörünün iş yapış şekillerini tamamen değiştireceğine inanan Beceren, konuya dair şu örneği verdi: “Araçlarda kullanılan telematik cihazlar buz dağının sadece görünen yüzü. Gelecek yıllarda telematik cihazların her otomobilde standart olarak yer almasına paralel, oto sigortalarında oyun tamamen değişecek. Araçlarda yıllardır gündemde olan telematik cihazlar, sigortalanan tüm nesnelerde, binalarda ve bireylerde yaygın bir şekilde kullanılmaya başladığı zaman risk değerlendirme sadece geçmiş veriye bakarak değil, gerçek zamanlı verilere bakarak da gerçekleştirilebilecek.”

Sektör açısından önümüzdeki yılların teknoloji gündemlerinden birinin de “Temel Sigortacılık Uygulamaları”nın mevcut ve önümüzdeki yıllarda ortaya çıkacak gelişmelere paralel değiştirilme zorunluluğu olduğunu vurgulayan Beceren, şunları söyledi: “Gerek mobilite konusundaki olağanüstü hızlı gelişmeler, gerekse yeni kuşak potansiyel çalışan ve müşterilerin yaşam alışkanlıkları şirketlerin ana sistemlerini değişime zorlayacak. Şirketlerin bu durumu öngörüp, riski minimize ederek yumuşak bir geçiş planı oluşturmuş ve hatta uygulamaya başlamış olmaları gerektiğini düşünüyorum.”

 

‘YATIRIMLARIMIZLA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ DE GELİŞİYOR’

Sompo Japan Sigorta olarak hız kesmeden teknoloji alanına sürekli yatırım yaptıklarına dikkat çeken Kemal Beceren, geçen yılın ortasında devreye aldıkları yeni hasar sistemleri I-CAP’i etkin bir şekilde kullanıp, hasar dosya yönetim sürecini hızlandırarak sürecin kalitesine odaklandıklarını aktardı. Beceren, bu sayede hem şirket içi verimliliği artırdıklarını hem de müşteri memnuniyetinde inanılmaz bir gelişim kaydettiklerini ifade etti.

“Bunun yanında yine geçen yıl devreye aldığımız yeni ‘Acente Satış Platformu’ sayesinde acentelerimizin operasyonlarını azaltıp satışa odaklanmalarını sağladık. Bu platformumuzu her geçen gün geliştirip ilave özelliklerle donatıyoruz. Otomatik yenileme, çapraz-üst satış otomasyonu, sistem içi acentelere özelleştirilmiş duyurular ilave edilen özelliklerden sadece birkaçı” diyen Beceren, acentelerden aldıkları geri bildirimlerin kendilerini gururlandırdığını ve yeni geliştirmeler için de teşvik ettiğini dile getirdi.

 

YENİ PROJELER YOLDA

Bu yıl içindeyse hem iç müşteri hem de dış müşterileri için birçok yeni proje yapacaklarının bilgisini veren Beceren, “Satış kadromuzun acentelerimize daha iyi hizmet verebilmesi için kapsamlı bir ‘satış yönetim sistemi’ projesi başlattık. Bu projenin tamamlanmasını müteakip yılın ikinci yarısından itibaren acentelerimiz Sompo Japan Sigorta ile iletişimlerinin daha etkin olacağını görecek. Bunun dışında lokasyon bazlı risk yönetimi alanında sektörün en kapsamlı uygulamasını hayata geçiriyor olacağız. Bu sayede hem acentelerimize hem de müşterilerimize verdiğimiz poliçe üretim hizmetimizde çok üst düzey bir gelişme kaydedeceğiz” dedi.

 

‘MOBİL PLATFORMLARDA VARLIĞIMIZI ARTIRACAĞIZ’

Bu yıl içinde Sompo Japan Sigorta’nın mobil platformlardaki varlığını artıracak işlevsel uygulamaları hayata geçireceklerini belirten Beceren, sektörde örneği olmayan bu uygulamaların acentelerini bu alanda oldukça hoşnut edeceğini düşündüklerinden bahsetti. Beceren, bu ve bundan sonraki yıllarda mobil alanda reklam olarak değil, etkin, işlevsel, verimlilik yaratan uygulamalarla sektör içinde ses getireceklerinin altını çizdi.

“Yaptığımız ve yapacağımız yatırımlar acente ve dolayısıyla müşteri sayımızı artırmak için oldukça etkili oluyor. Operasyonları minimuma indirmek, sistemin yapabileceği hiçbir işlemi insana yaptırmamak gibi bir hedefimiz var. Bu hedef çerçevesinde yaptığımız tüm teknolojik yatırımlar sayesinde acente ve şirket çalışanlarımızın hayatlarını kolaylaştırıp verdikleri hizmetlerin kalitesine odaklanmalarını sağlıyoruz. Bu sayede müşteri memnuniyetimizi üst düzeye çıkartabiliyoruz” diyen Beceren, memnun olan müşterilerinin referanslarıyla kazanılan yeni müşteriler sayesinde acentelerinin gelirlerini artırmalarına da katkıda bulunduklarını söyledi.