Kurumsal

Sompo Japan Sigorta Acentelerinin Kazancı Artıyor

Sompo Japan Sigorta Bölge ve Acenteler Satış Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, kasko, yangın, ferdi kaza ve KOBİ ürünlerinde acentelerin kazancını artıran kampanyaları olduğunu ifade etti.
sharebutton

Sompo Japan Sigorta Bölge ve Acenteler Satış Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, şirketin acente kanalına dair açıklamalarda bulundu. Acentelerinin çoğunun sigortacılığı ana meslek olarak benimsemiş, bütün yatırımını bu yönde yapmış profesyonellerden oluştuğu bilgisini veren Dişçi, “Acentelerimiz özellikle pazara yakınlık anlamında bizden daha ilerideler. Pazarı anlayabilmemiz ve takip edebilmemiz için bizlere ciddi katkılar yapabilecek durumdalar” diye konuştu.

Acentelerden neler beklediklerinden de bahseden Dişçi, şunları söyledi: “Temel beklentimiz, yeni stratejiler geliştirmemiz ya da mevcut stratejilerimizi gözden geçirebilmemiz için bizlerle sürekli ve açık iletişimde bulunmaları, geri bildirim yaparak yönlendirmeleri, dolayısıyla yönetim sürecine katkı sağlamaları.”

Sompo Japan Sigorta’nın periyodik anketler yaparak acente memnuniyetini sürekli ölçen bir şirket olduğunu söyleyen Dişçi, aynı zamanda, açık tuttukları iletişim kanalları üzerinden gelen her tür geri bildirimi titizlikle ele aldıklarını ve mutlaka değerlendirdiklerini vurguladı.

 

‘ACENTE KANALINA YATIRIMLARIMIZ HER GEÇEN GÜN ARTIYOR’

Özellikle son yıllarda Sompo Japan Sigorta’nın bir acente şirketi olduğunu sadece lafta değil, ürün, hizmet ve uygulamalarıyla gösterdiğini belirten Dişçi, “Acente kanalına yaptığımız yatırımları her geçen gün daha da artırıyoruz. Sompo Japan Sigorta’nın söz ve taahhütlerini yerine getiren, istikrarlı, piyasa ortalamalarından farklı bir şirket olduğunun algılanıyor olması bizleri memnun ediyor” dedi.

“Acenteler neye odaklı çalışıyorsa biz de ona odaklı olarak çalışıyoruz. Bir acentenin ofisi temelde kasko, trafik ve diğer Bireysel / KOBİ ürünleriyle dönüyor. Dolayısıyla bu ürünler bizim üzerinde en çok çalıştığımız, üzerinde en çok kafa yorduğumuz konuları ifade ediyor” diyen Dişçi, acentelerin kazançlarını geliştirme yönünde yürüttükleri kampanyaların da doğal olarak bu ürünler üzerinde yoğunlaştığını ifade etti.

 

‘ÇOK SAYIDA ACENTEMİZİ YURTDIŞI SEYAHATİNE GÖTÜRÜYORUZ’

Kasko, yangın, ferdi kaza ve KOBİ ürünlerinde acentelerin kazancını artıran kampanyaları olduğunun altını çizen Dişçi, bu konuda iddialı olduklarını kaydetti. Acentelerinin kampanya sonuçlarını anlık takip edebildiğinden bahseden Dişçi, “Seyahat kampanyamız ise yukarıda saydıklarımın dışında, yıl genelinde dört defa yapılıyor. En yüksek sayıda acenteyi, en yüksek standartlarla, en sık yurtdışı seyahatine götüren şirketlerden biriyiz” şeklinde konuştu.

Acentelerle birlikte bir takım olduklarını dile getiren Murat Dişçi, sözlerine şöyle devam etti: “Bizim iyi bir ürün hazırlayıp, satış öncesi ve sonrası uygulamalarımızla acentelerimizi en iyi şekilde donatıp, güçlü bir destek sağlamamız gerekiyor. Onların ise müşterinin ihtiyacını analiz edip en uygun sigorta çözümünü sunuyor olmaları lazım. Müşteriyi kavram olarak sigortaya, ürüne ısındırmak, danışmanlık yapmak, güven vermek, satış sonrası hizmet süreçlerinde müşteriyi yalnız bırakmadan danışmanlık görevlerine devam etmek, hatta oluşan yeni ihtiyaçlara dönük yeni ürünlerle müşteriye daha kapsamlı bir koruma sağlamak acentelerin görevi olarak ortaya çıkıyor.”

 

‘ACENTELER DANIŞMAN ROLÜ ÜSTLENMELİ’

Acentelerin hizmet alanında yarattıkları katma değeri geliştirerek piyasaya sunuyor olmaları gerektiğine değinen Dişçi, müşterinin sigorta ihtiyaçlarına dönük kapsamlı çalışma yapmaksızın sadece trafik, kasko ya da zorunlu bir sigorta ürünü seviyesinde ilişki sürdüren acentelerin gelecekte varlıklarını sürdürme konusunda problem yaşayacaklarına dikkat çekti.

Acentelerin, müşterinin ihtiyaçlarını ölçümleyebilen bir danışman rolünü üstlenmesinin önemli olduğunu vurgulayan Dişçi, sözlerini şöyle tamamladı: “Sigortanın hemen tercih yapılacak basit bir konu değil, üzerinde düşünülmesi, araştırılması, tartışılması, hatta kapsamlı bir analiz yapılmasını gerektiren finansal bir koruma sistemi olduğunu acentelerin müşteriye anlatması gerekiyor. Kendilerini ne olarak, nerede konumlandırdıkları önemli. Bu konumlandırma gelecekteki varlıklarını sürdürebilmeleri açısından hayati önem taşıyor. Kendini daha çok bir uzman, danışman,  analist gibi konumlandıran, bu yönde yatırım yapan acentelerin sorunsuz şekilde büyüyerek hayatlarına devam edeceklerini düşünüyorum.”