Kurumsal

Fiyat Araştırması İnternetten, Satın Alma Sigortacıdan Yapılıyor

Fiyat araştırması konusunda internetin hızla en popüler platform haline geldiğini dile getiren Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi, satın alma işleminin, ağırlıklı olarak hâlâ profesyonel sigorta acenteleri ya da telefon ile doğrudan şirketten yapıldığını söyledi.
sharebutton

Yapılan araştırmalar dünyadaki diğer sektörlerde olduğu gibi sigortacılıkta da internet üzerinde çalışan müşteri odaklı uygulamaların gittikçe popüler olmaya başladığını gösteriyor. Özellikle ‘Search & Save’ konseptiyle çalışan çoklu fiyat platformları, fiyat elastikiyeti yüksek bireysel ürün gruplarında müşteriler tarafından çokça tercih ediliyor. Sompo Japan Sigorta Bölge ve Acenteler Satış Genel Müdür Yardımcısı Murat Dişçi konuyla ilgili, sigortacı seçiminde alışılagelmiş birkaç markadan benchmark yapma anlayışının, yerini hızlı ve dijital medya üzerinden yapılan geniş benchmarklara bıraktığını belirtti.

Fiyat araştırması konusunda internetin hızla en popüler platform haline geldiğini dile getiren Dişçi, (1998’de yüzde 10, 2012’de yüzde 80’in üzerinde), satın alma işleminin, ağırlıklı olarak hâlâ profesyonel sigorta acenteleri (yüzde 60) ya da telefon ile doğrudan şirketten yapıldığını söyledi. “Yeni dünyada fiyat internetten bakılsa bile poliçe sigorta acentesinden satın alınıyor gibi bir durum var” diyen Dişçi, Sompo Japan’in da, Japonya’da ve Türkiye dahil faaliyet gösterdiği bütün ülkelerde teknolojiyi yoğun olarak kullanmakla birlikte sigortalılarına acenteleri aracılığı ile hizmet veren bir grup olarak ön plana çıktığını ifade etti.

 

‘İSTİKRARSIZ ŞİRKETLERDEN UZAK DURULMALI’

Sompo Japan Sigorta olarak sigortacılık konuşan, müşteriye güven ve danışmanlık verebilen acentelerle çalışmak istediklerini dile getiren Dişçi, eğitimlerinde ürün ve uygulamalarını anlattıklarını, acentelerine daha çok kazandıracak, onları büyütecek çalışmaları paylaştıklarını vurguladı. Bunların yanı sıra, Sompo Japan olarak, kasko ve trafik başta olmak üzere bütün ürünlerde belli bir iddiası olan, sürekli yeni ürün ve kampanya üreten dinamik bir şirket olduklarını da sözlerine ekleyen Dişçi, 2014 yılında tüm ürünlerde büyümek için sürekli yeni teşvik, kampanya, ürün ve uygulama revizyonu yaptıklarını ve bunları müşterilerle ve acentelerle paylaştıklarını ifade etti.

Acentelerin ve müşterilerin çalışacakları şirketi belirlerken dikkatli ve rasyonel davranmaları gerektiğine dikkat çeken Dişçi, “İstikrarsız sonuçlar üreten şirketlerden ya da şirketi tam olarak nereye götürdüğü konusunda fazla fikri olmayan yönetimlerin başında bulunduğu yapılardan olabildiğince uzak durmalarında fayda var. Çünkü günün sonunda şirket içinde yaşanan karmaşa onlara da problem olarak yansıyacaktır” diyerek sözlerini tamamladı.